Sportspecialist Intersport Twinsport biedt in haar 18 fysieke winkels en in de webshop een uitgebreide collectie van grote sportmerken aan en brengt daarmee 24/7 ‘Sport To The People’. ‘Hoe leuker iets is, des te vaker je het doet. Dus helpen wij jou aan de sportartikelen en het advies waardoor jij het maximale aan plezier kunt beleven’. Om de dienstverlening aan te scherpen, wilde de sportketen de communicatie van het personeel onderling optimaliseren.
Theater Castellum had al enige ervaring met analoge portofoons en die werkten op zich prima. Tijdens voorstellingen en evenementen maken medewerkers gebruik van de portofoons om snel met elkaar te communiceren. Men liep alleen tegen een aantal beperkingen aan. Aangezien er verschillende afdelingen tegelijkertijd werken, is alle besproken informatie niet voor iedereen relevant. Een technicus die met de voorstelling bezig is wilt bijvoorbeeld niet weten hoeveel drinken er nodig is in de pauze.
Op vakantiepark Het Lierderholt werd reeds gebruik gemaakt van een portofoonsysteem waarmee de receptie en de terreinmedewerkers snel met elkaar kunnen communiceren. De bestaande portofoons boden echter onvoldoende bereik om het hele park van dekking te voorzien. Om de communicatie en de bereikbaarheid tussen de medewerkers te verbeteren moest het oude systeem dus vervangen worden door een nieuw systeem met groter bereik. Aangezien de oude portofoons waren aangeschaft via Portofoonwinkel (onderdeel van KommaGo), nam de eigenaar van het vakantiepark opnieuw contact met ons op voor advies.
De gemeente Waalwijk bestelde al eerder portofoons bij Portofoonwinkel.nl (onderdeel van KommaGo B.V.). Destijds verliep het bestelproces vlekkeloos en werd er goed meegedacht over het type oortjes. Ook werd er goed meegedacht over een ander type oortjes. “Portofoonwinkel.nl geeft snel antwoord op vragen en is goed bereikbaar.” Inmiddels waren de oude portofoons door het vele gebruik versleten en werd het tijd voor nieuwe toestellen. Bijkomend probleem was dat er steeds vaker ruis op de lijn kwam en dat het bereik niet meer toereikend was.
Bartiméus heeft en ontwikkelt veel kennis en ervaring in het ondersteunen van mensen met een visuele en/of bijkomende beperking. De organisatie maakt de maatschappij alerter en toegankelijker, zodat mensen met een visuele beperking zo volwaardig mogelijk kunnen deelnemen. Bartiméus heeft drie locaties waar cliënten wonen, onderverdeeld in zes virtuele regio’s. De woonbegeleider is verantwoordelijk voor de veiligheid van de bewoners, de medewerkers en hun omgeving. De medewerkers willen vooral ’s nachts elkaars gesprekken volgen, zodat ze snel kunnen anticiperen bij calamiteiten. Ook de BHV’ers willen goed bereikbaar zijn en daarnaast organiseert Bartiméus regelmatig grote evenementen. Bartiméus benaderde de specialisten van Portofoonwinkel.nl (onderdeel van KommaGo B.V.) om mee te denken over een oplossing voor al deze communicatiebehoeften.
Het Ronald McDonald Centre in Amsterdam was op zoek naar een professionele portofoon-oplossing om de interne communicatie te optimaliseren. KommaGo werd benaderd om deze oplossing te realiseren in Amsterdam-Noord en werkte belangeloos mee.